عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 295
نویسنده : Ehsan Rostami

دوستان عزیز لطفا نظرات خود را در مورد قطع و وصل شدن اینترنت بخصوص سرویس های ( وایبر.وی پی ان.اسکایپ و ....) را برای ما ارسال کنید نظرات شما برای ما بسیار مهم است.



:: برچسب‌ها: اینترنت ,
تاریخ :
بازدید : 357
نویسنده : Ehsan Rostami

هوای امروز تهران

چه زیباست



:: برچسب‌ها: هوای امروز تهران ,
تاریخ :
بازدید : 355
نویسنده : Ehsan Rostami

 

دختر: می دونی فردا عمل قلب دارم؟
پسر: آره عزیز دلم
دختر: منتظرم میمونی؟
پسر رویش را به سمت پنجره اطاق دختر بر میگرداند تا دختر اشکی که از گونه اش بر زمین میچکد را نبیند
پسر: منتظرت میمونم عشقم
دختر: خیلی دوستت دارم
پسر: عاشقتم عزیزم
...
بعد از عمل سختی که دختر داشت و بعد از چندین ساعت بیهوشی کم کم داشت هوشیاری خود را به دست می آورد
به آرامی چشم باز کرد و نام پسر را زمزمه کرد و جویای او شد
پرستار: آرووم باش عزیزم تو باید استراحت کنی
دختر: ولی اون کجاست؟ گفت که منتظرم میمونه به همین راحتی گذاشت و رفت
پرستار: در حالی که سرنگ آرامش بخش را در سرم دختر خالی میکرد رو به او گفت: میدونی کی قلبش رو به تو هدیه کرده؟
دختر: بی درنگ که یاد پسر افتاد و اشک از دیدگانش جاری شد: آخه چرا؟؟؟؟؟؟ چرا به من کسی چیزی نگفته بود و بی امان گریه میکرد
پرستار: شوخی کردم بابا !
رفته دستشویی الان میآد

 



:: برچسب‌ها: عشق ,
تاریخ :
بازدید : 295
نویسنده : Ehsan Rostami

غضنفر:برو يه نوشيدني واسم بگير

پسرش:كولا يا پپسی

غضنفر:كولا

پسرش:لايت يا عادی

غضنفر:لايت

پسرش:قوطي يا شیشه

غضنفر:قوطي

پسرش:كوچك يا بزرگ

غضنفر:اصلا نميخام واسم اب بيار

پسرش:معدني يا لوله كشي

غضنفر: اب معدنی

يپسرش:سرد يا گرم

غضنفر:ميزنمتا

پسرش:با چوب يا دمپایی

غضنفر:حيوون

پسرش:خر يا سگ

غضنفر:گمشو از جلو چشام

پسرش: پياده يا  دو

غضنفر:با هر جي برو فقط نبينمت

پسرش:باهام مياي يا تنها برم

غضنفر:ميام ميكوشمت ا

پسرش: با چاقو يا ساطور

غضنفر:ساطور

پسرش:قربانيم ميكني يا تيكه تيكه

غضنفر:خدا لعنتت كنه قلبم

 

 



:: برچسب‌ها: خنده ,
تاریخ :
بازدید : 270
نویسنده : Ehsan Rostami

برگزارکنندگان نمایشگاه سبیت قصد دارند با فراهم کردن فرصت گفت‌وگوی جویندگان کار با کمپانی‌هایی که به دنبال نیروی کار متخصص هستند، بستری برای شناسایی متخصصان و پر کردن خلاء نیروی انسانی در حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال بسازند.

 

فناوری اطلاعات امروز از پول‌ساز‌ترین حوزه‌های تجاری در جهان است. بر اساس آماری که کمپانی آلمانی بیت‌کوم منتشر کرده، گردش مالی جهان تکنولوژی در سال ۲۰۱۳ با بیش از پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته، از مرز ۳/۵ تریلیون دلار هم خواهد گذشت.

کسر بزرگی از این رقم عظیم به صندوق غول‌های تکنولوژیک آمریکایی نظیر آی‌بی‌ام، مایکروسافت و گوگل سرازیر می‌شود. کمپانی‌های آلمانی درصددند تا با تقویت فرهنگ استارت‌آپ و تسهیل امکان فعالیت کارآفرینان دیجیتال در این کشور، بتوانند در سال‌های آتی رقابت نزدیک‌تری با پیشتازان این عرصه داشته باشند.

بازار کار دنیای فناوری همچنان رو به رشد است. تنها در آلمان بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی خالی برای متخصصان فناوری اطلاعات وجود دارد.



:: برچسب‌ها: استخدام ,
تاریخ :
بازدید : 279
نویسنده : Ehsan Rostami

این گوشی هوشمند همراه با نمایشگر لمسی 4.6 اینچی وارد بازار می‌شود که این نمایشگر تا لبه گوشی کشیده شده است.

در دنیای امروز که دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ‌ و بزرگتر می‌شوند، "مارتین هاجک"(Martin Hajek) مشخصه‌های مدل مفهومی آیفون 6 یا همان گوشی هوشمند بعدی اپل را معرفی کرده که اندکی نسبت به مدل کنونی بزرگتر است.

به گزارش فارس به نقل از تاپ‌اسکیپ، این طور که پیش‌بینی شده است این گوشی هوشمند همراه با نمایشگر لمسی 4.6 اینچی وارد بازار می‌شود که این نمایشگر تا لبه گوشی کشیده شده است.

بدنه این گوشی هوشمند از جنس آلومینیوم یک‌تکه به رنگ‌های مشکی و نقره‌ای ساخته شده است که بر زیبایی آن می‌افزاید.

شرکت اپل در تمام محصولات قبلی خود از کلید سخت‌افزاری Home استفاده می‌کرد اما این طور که گفته شده است این محصول جدید کلید یاد شده را نخواهد داشت. البته باید توجه داشت که شایعه برای حذف این کلید در مورد مدل قبلی آیفون 6 هم منتشر شده بود.

شکل ظاهری این گوشی هوشمند شبیه به Galaxy S III سامسونگ است و از نظر ظاهری می‌توان آن را رقیبی برای محصولات سامسونگ دانست.

نمایشگر آیفون 6 نسبت به گوشی هوشمند آیفون 5 طول بیشتری ندارد و در مقابل از پهنا اندکی بیشتر شده است و نماشگر تا لبه بیرونی گوشی ادامه پیدا کرده است. این اتفاق باعث خواهد شد تا علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای لذت بیشتری از این محصول ببرند و تماشای تصاویر ویدیویی در آن آسان‌تر باشد.
 



:: برچسب‌ها: اپل ,
تاریخ :
بازدید : 266
نویسنده : Ehsan Rostami

 

جعل هویت مجازی یکی از جرایمی است که بروز آن نه تنها مشکلات امنیتی برای قربانی ایجاد می‌کند بلکه گاهی اوقات دامنه این مشکلات به جنبه‌های هویت اجتماعی و حتی مالی فرد نیز لطمه وارد می‌کند.

 

 

 

براساس تحقیقات انجام شده توسط اکثر موسسات امنیت آی‌ تی دنیا، جعل هویت و کلاهبرداری به یکی از معضلات اصلی در دنیای سایبر تبدیل شده است.
جعل هویت مجازی یکی از جرایمی است که بروز آن نه تنها مشکلات امنیتی برای قربانی ایجاد می‌کند، بلکه گاهی اوقات دامنه این مشکلات به جنبه‌های هویت اجتماعی و حتی مالی فرد نیز لطمه وارد می‌کند. لذا با در نظر گرفتن سه راه‌کار زیر می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید:

 

پیشگیری
۱. اطلاعات شخصیتان را در جایی امن نگه‌داری کنید.
با گذاشتن رمز بر روی پوشه اطلاعات مالی و شخصی در رایانه شخصی و یا گوشی‌ همراه و یا نگه‌داری آن در حافظه‌های قابل حمل رمزگذاری‌شده، می‌توان تاحد زیادی از بروز مشکل دزدی هویت جلوگیری کرد. کلاهبرداری از طریق آشنایان و دوستان یکی از شایع‌ترین و جدّی‌ترین انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است؛ بر اساس آمار جهانی حدود %۱۲ از قربانیان کلاهبرداری‌های اینترنتی، مجرم را می‌شناخته‌اند.
از دیگر راه‌های امن بودن اطلاعات در فضای مجازی، استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی به‌روز رسانی‌شده در رایانه و گوشی همراه، ایمیل‌ نکردن اطلاعات مالی برای دیگران، استفاده از یک اینترنت امن و قابل‌اعتماد (استفاده‌نکردن از ‌وای‌ فای عمومی) در هنگام انجام نقل‌ و انتقالات بانکی و در نهایت چک کردن حساب بانکی بطور متناوب.

 

۲ .دقت در ویژگی‌های امنیتی
در زمان انجام امور بانکی حتما از داشتن یک لینک ارتباطی ایمن اطمینان حاصل کنید. دو راه برای دانستن این امر وجود دارد: ابتدا بایستی به آدرس موجود در نوار آدرس دقّت کنید که حتما “https” باشد و هیچ‌گاه از پروتوکل “http” برای وارد شدن به سایت‌ های بانکی استفاده نکنید. یکی دیگر از راه های تشخیص ایمن بودن این پروتوکل وجود علامت قفل به همراه رنگ سبز روشن در کنار آدرس است.

۳. پیش از به اشتراک‌گذاری اطلاعات حتما فکر کنید
قبل از در اختیار قرار دادن اطلاعات در فضای مجازی، حتما هویت فرد، شرکت یا سازمانی که می‌خواهید اطلاعات را در اختیارش قرار دهید، شناسایی کنید. اگر به قانونی بودن درخواست شک دارید، هیچ‌گاه اطلاعات درخواست شده را در اختیارشان قرار ندهید و هموراه مواظب باشید که بر روی لینک مشکوک کلیک نکنید.

تشخیص

۴. هوشیارباشید
یکی از راه‌های جلوگیری از جعل هویت و یا کلاهبرداری از هویت، استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی مخصوصی‌ است که به همین منظور تهیه شده‌اند. این نرم‌افزارها سیستم‌های اخطاری دارند که با فعال کردن آن‌ها پس از هر بار استفاده اینترنتی از حساب بانکی شما اخطاری به ایمیل و یا گوشی‌همراه شما فرستاده می‌شود و شما می‌توانید در مواردی که یک شخص ناشناس بدون اطلاع شما از حسابتان استفاده کرده باشد، به سرعت آن‌ را تشخیص دهید.

۵. ثبت‌ نام در تمامی خدمات امنیتی
اکثر موسسات اعتباری، سازمان‌ها و نیز بانک‌ ها؛ خدمات امنیتی متفاوتی دارند که مشتریان می‌توانند با ثبت‌ نام در این خدمات از بروز مشکلات جلوگیری کنید. به‌طور مثال می‌توانید در سامانه پیامک جابه‌جایی‌های مالی، سامانه مسدود کردن حساب و دیگر سامانه‌ها ثبت‌ نام کنید تا هر زمان به مورد مشکوکی برخورد نمودید، بتوانید قبل از مراجعه به بانک اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید.

اقدام

۶.اگر اخطاری را دریافت کردید، آن را جدّی بگیرید.
هرگونه اخطار مبنی بر احتمال درز اطلاعات مالی و شخصیتان را جدّی گرفته و درصدد رفع آن برآیید زیرا بنابر آمار شما در معرض یکی از جدّی‌ ترین جرایم سایبری قرار دارید.

۷ .صبر جایز نیست! سریعا اطلاع دهید.
در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در جابه‌جایی‌های مالی سریعا با بانک خود تماس حاصل کنید و در صورتی که واقعا در معرض سرقت هویت قرار گرفته‌اید فورا آن‌ را به پلیس اطلاع دهید تا با اقدام به موقع مجاری قانونی، از بروز هرگونه مشکلات مالی و اجتماعی بیشتر جلوگیری کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: هک ,
تاریخ :
بازدید : 285
نویسنده : Ehsan Rostami

همزمان با افت نرخ ارز در کشور بهای تمامی کالاهای دیجیتالی از جمله گوشی موبایل روند تعدیل قیمت را در پیش گرفته‌اند.

‌همزان با کاهش قیمت چشمگیر ارز در کشور طی دو روز گذشته بهای تمامی کالاها از جمله گوشی موبایل و لوازم جانبی آن به طور چشمگیری کاهش یافته است.
کاهش قیمت ارز در کشور باعث شده تا بهای این کالای ارتباطی و دیجیتالی به طور چشمگیری افت کند به طوری که در برخی از مدل‌ها با کاهش 500هزار تومانی نیز روبرو شده‌ایم.
یکی از فروشندگان موبایل در این باره گفت: در حالی که قیمت این کالای ارتباطی نسبت به اولیل هفته جاری با افت قیمت چشمگیری روبرو شده اما این در حالی است که همچنان تقاضای چندانی برای این کالا وجود ندارد.
"داوود طزری" افزود: بیشتر مشتریان این کالا به منظور ارزان‌تر شدن بیشتر منتظر کاهش قیمت‌های مجدد در بازار هستند به همین دلیل نیز خرید خود را به روزهای آینده موکول کرده‌اند.
وی افزود: برخلاف عرف بازار در زمان ارزان شدن کالا مردم خرید خود را با احتمال ارزان تر شدن به زمان دیگر موکول می‌کنند که این امر به بی رونقی بازار این کالا دامن زده است.
این کارشناس بازار ادامه داد: با شرایط فعلی احتمال خرید و فروش چندانی از بازار نمی‌رود چرا که با وضعیت فعلی میزان حضور مردم در این بازاربه طور چشمگیری افت کرده است.




:: برچسب‌ها: گوشی ,
تاریخ :
بازدید : 254
نویسنده : Ehsan Rostami

اخیرا مشکل جدیدی بر روی اسمارت فون های گلکسی سامسونگ پیدا شده که اجازه می دهد تا قفل صفحه نمایش را دور بزنند. این حفره امنیتی به کاربران می دهد تا به اطلاعات موجود برروی دستگاه بطور مخفیانه دسترسی پیدا کنند.



:: برچسب‌ها: گلکسی ,
تاریخ :
بازدید : 254
نویسنده : Ehsan Rostami

رئیس پلیس فتای گیلان از شناسایی و دستگیری جاعل رایانه‌ای یک مرکز تهیه غذا در رشت خبر داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی دراین‌باره گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی مدیر یک مرکز تهیه غذا با هویت معلوم مبنی بر این که در حسابرسی از این مرکز متوجه شده فاکتورهایی که از طریق سامانه صادر شده با موجودی حساب مرکز تهیه غذا همخوانی ندارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

محمدخانی افزود : کارشناسان در بررسی‌ها دریافتند که صندوقدار مرکز تهیه غذا با سوءاستفاده از شناسه کاربری و گذرواژه سامانه نرم‌افزاری مرکز، پس از ثبت سفارش مشتریان، با تغییر در داده‌های الکترونیکی سامانه، مبالغی را تحصیل کرده است. 


به گفته وی، متهم که زنی ۲۷ ساله با تحصیلات کارشناسی بود پس از احضار به پایگاه پلیس فتا و مشاهده شواهد موجود به بزه ارتکابی خود اعتراف و برای وی توسط مقام قضایی قرار مجرمیت صادر شد.

رئیس پلیس فتای گیلان از مدیران این‌گونه از مراکز خواست، به امنیت سامانه‌های نرم‌افزاری خود توجه داشته و قبل از هرگونه بهره‌برداری نرم‌افزاری نسبت به اخذ تاییدیه امنیتی از مبادی ذی‌ربط اقدام کرده و افرادی را در مشاغل حساس بکارگیری کنند که صلاحیت فردی و اجتماعی آنان قبلاً از مبادی قانونی احراز شده باشد.



:: برچسب‌ها: دستگیری جاعل ,
تاریخ :
بازدید : 368
نویسنده : Ehsan Rostami

روز دخت کاری با هم دست در دست های هم درخت میکاریم

 



:: برچسب‌ها: درخت ,
تاریخ :
بازدید : 467
نویسنده : Ehsan Rostami

دانلود موزیک جدید سیاوش قمیشی و معین



:: برچسب‌ها: سیاوش قمیشی ,
تاریخ :
بازدید : 385
نویسنده : Ehsan Rostami

دانلود موزیک ویدیو جدید گروه barobax



:: برچسب‌ها: دانلود ,
تاریخ :
بازدید : 270
نویسنده : Ehsan Rostami



:: برچسب‌ها: ساعت ,
تاریخ :
بازدید : 357
نویسنده : Ehsan Rostami

عکس های داغ امروز زود باشید تا فیلتر نشده بدو بدو 18+



:: برچسب‌ها: فیلتر ,
تاریخ :
بازدید : 265
نویسنده : Ehsan Rostami

شور و هیجان تبریزیها بعد از برد تیم محبوبشان



:: برچسب‌ها: هیجان ,
تاریخ :
بازدید : 322
نویسنده : Ehsan Rostami

دیدار احمدی نژاد با محسن یگانه



:: برچسب‌ها: محسن یگانه ,
تاریخ :
بازدید : 295
نویسنده : Ehsan Rostami

دقت کردین همیشه مهمترین و قشنگترین ترین اس ام اس ها *some text missing* میشه ؟
 

★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین همیشه بلافاصله بعد از کلیک کردن روی آیکن Shut Down یادت میاد که چه کاری با کامپیوتر داشتی !


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین وقتی دارین موقع فوتبال نگاه کردن تخمه میخورید اگر یه دونه از اون مغز تخمه ها بیفته رو زمین تا کل خونه رو نگردی و پیداش نکنی بیخیال نمیشی ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین یه چیزی رو پوست میگیرین میخواین بخورینش بعد بجای اینکه پوستشو بندازین سطل آشغال خودشو میندازین تو سطل
لامصب از شکست عشقی هم بدتره


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
تا حالا دقت کردین نمیتونید کار پیدا کنید چون تجربه ندارید و نمیتونید تجربه پیدا کنید چون کار ندارید ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺍﺭﯼ ﺟﻮﻥ ﻣﯿﮑﻨﯽ ﺗﺎ “ ﻟﯿﺴﺎﻧﺲ ” ﺑﮕﯿﺮﯼ ، ﻓﻮق ﻟﯿﺴﺎﻧﺲ ﻣُﺪ میشه ؛ ﺧﻮﺩﺗﻮ ﺟﺮ ﻣﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﻓﻮﻕ ﻟﯿﺴﺎﻧﺲ ﺑﮕﯿﺮﯼ ، “ ﺩﮐﺘﺮﺍ ” ﻣُﺪ ﻣﯿﺸﻪ ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین دقیقا زمانی که فکر میکنی زندگی دیگه از این بدتر نمیشه یه اتفاقی میفته که میبینی نه بابا از این بدترم میشه ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین تو فیلم و سریال های ایرانی وقتی دوتا دانشجو میخوان عاشق هم بشن باید پسره اشتباها به کیف دختره بزنه تا همه وسایلش بریزه و تو جمع کردن کمکش کنه و عاشقش بشه ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین ؟
فقط کافیه در ماشینت باز باشه ، عالم و آدم میان بغل دستت که بگن در ماشین بازه . . .
حالا اگه بی بنزین تو خیابون بمونی ، هیشکی آدم حسابت نمیکنه !


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین تو این فیلما که نشون میدن هر کی میفته تو آب اصلا شنا بلد نیست ولی اون که بیرون واستاده در حد یه غریق نجات کامله ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین یه تخمه تلخ و مونده که بخوری پنجاه تا تخمه سالم هم پش بندش بخوری عمرااگه مزش بره ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین یه وقتایی یه جا یهو خوابت میبره ، بعد مامانت از سر دلسوزی و به خاطر اینکه سرما نخوری یه ملافه ای پتویی میندازه روت و یهو از خواب میپری و عمرا دیگه خوابت نمیبره ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
تا حالا دقت کردین این مغازه دارها که بهشون میگی همون توی ویترینی رو میخوام میگن همون یکیه واسه نمونه ست ؟ وقتی یکی بیشتر نیست نمونه چیه پس ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین وقتی بند کفشتو می بندی یا را براه وا میشه یا باس با دندونت بازش کنی ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین ؟
لذتی که در “ کوفت ” گفتن مامان هست در “قربونت برم” هیچکس نیست ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین وقتی ترافیکه و پشت فرمونی لاینی که توشی قفل و بی حرکته ، لاین بقل مثلِ اسب دارن میرن ؛ لاینو که عوض میکنی اینجا قفل میشه ، لاین قبلی شروع به حرکت میکنه ؟؟؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردی وقتی داری به شدت دنبال چیزی میگردی همون چیزی رو پیدا می کنی که دفعه پیش شدید دنبالش می گشتی


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین وقتی دوتا کلید شبیه به هم داری ، هیچوقت اولین کلید ، کلید درست نیست ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین توی بعضی کلاسا آدم مثل خرس خوابش میاد ولی وقتی کلاس تموم میشه این حس کاملا بطرف میشه ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین وقتی کسی تو تاکسی کنار آدم روزنامه میگیره دستش ، مطلبش هرچی که باشه خوندنش تا سر حده مرگ جالب میشه ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین وقتی تو خونه تنهایین ، از شیر حموم گرفته تا یخ ساز یخچال دست به دست هم میدن تا بترسی ؟


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
تا حالا دقت کردین بعضی وقتا یه صحنه ای رو میبینید احساس میکنید که قبلا یه جایی اونو دیدید و حالا داره تکرار میشه . . . !


★●★●★●★●★●★●★●★
 
 
دقت کردین همیشه سطح مسابقات از نظر کسی که قهرمان شده بسیار بالا بوده ؟
 

★●★●★●★●★●★●★●★

دقت کردین مهمون غریبه که میاد آدم کار کردنش گل میکنه و هی میره تو اشپزخونه دنبال کار؟



:: برچسب‌ها: طنز ,
تاریخ :
بازدید : 261
نویسنده : Ehsan Rostami

مشترك محترم !!

با سلام

لطفا گوشی خود را خاموش كنید

چون می خوایم مخابرات را بشوریم...

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --

تست معرفت شناسی
۱. اگه دوسم داری یه جک بفرست
۲. اگه عاشقمی بهم زنگ بزن
۳. اگه برات مهمم یه تک زنگ بزن
۴. اگه دوست داری همدیگه رو ببینیم یه اس ام اس خالی بفرست
۵. اگه از من خوشت نمی یاد هیچ کاری نکن

 ------------ --------- --------- --------- --------- -------

ارسال اس ام اس تكراری حرام میباشد و كفاره آن آموزش منطق به ۶۰ ترک . آموزش غیرت به ۶۰ رشتی و ۶۰ بار شركت در نمازجمعه قزوین
 
چند تا جمله ناب :
۱- مرام فقط مرام گاو چون نگفت من گفت ما
۲- صفا فقط صفای مورچه كه هر وقت گریه كرد هیچكس اشكش ندید
۳- رفیق فقط كلاغ نه بخاطر سیاهیش به خاطر یه رنگیش
۴- معرفت فقط معرفت كرم نه به خاطر كرم بودنش به خاطر خاكی بودنش

 ------------ --------- --------- --------- ---------

بزرگترین آرزوم اینه کوچکترین آرزوت باشم

 ------------ --------- --------- --------- --------- -

هیچ كس نمی تواند به عقب برگردد و از نو شروع كند، اما همه می توانند از همین حالا شروع كنند و پایان تازه ای بسازند

 اس ام اس های سرکاری

اگـــر کسی ناخواسته محــــبت شمارو به دلش دعـــوت کنه , شما چه کار می کنید ؟

.

.

.

.

دعـــــــوت

فیلمی متفاوت از ابـراهیم حاتمی کیــا

 ------------ --------- --------- --------- --------- -----

 توی زندگی انتخاب دو چیز خیلی سخته:

1- همسر

2- هندوانه

 جوک و اس ام اس

اطلاعیه مهم هئیت دولت:

به تعدادی کارگر ساده جهت انجام امور اجرایی کشور نیازمندیم.

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -

آب مایه حیات است. لطفا در مصرف برق صرفه جویی کنید

اداره گاز .....


------------ --------- --------- --------- -----


جوک جدید

به غضنفر میگن اصول دین رو نام ببر میگه: توحید، نبوت، امامت، ونک، رسالت

------------ --------- --------- --------- --------- --
پیغام گیرتلفن باباطاهر:
تلیفون کرده ای جانم فدایت
الهی مو به قربون صدایت
چو از صحرا بیایم نازنینم
فرستم پاسخی از دل برایت

 ------------ --------- --------- --------- --------- ---

 احمد: مامان! اجازه می دهی بروم با اکبر بازی کنم؟

مادر: نه پسرم، اکبر بچه خوبی نیست. آدم باید همیشه با دوست بهتر از خودش بازی کند.

احمد: پس اجازه بدهید اکبر بیاید با من بازی کند

------------ --------- --------- --------- --------- -------


غضنفر میره دستشویی. رفیقش بهش می گه به جای من هم برین!!!!

 ------------ --------- --------- --------- --------- ------

غضنفره میره در خونه دوستش و هر چی در میزنه کسی درو باز نمیکنه با خودش میگه فکر کنم در خرابه بهتره زنگ بزنم

 


------------ --------- --------- --------- --------- --------- -


تو توی دماغ من چی کار می کنی؟
...
...
...
جنبه شوخی داشته باش!
...
...
...
خواستم بگم: تو نفس منی!

 

...
...
...
...
...
...
شرمنده، یادم رفت چی می خواستم بگم!
دوباره برو بالا، برگرد پایین شاید یادم اومد...


------------ --------- --------- --------- --------- --

شكسپیر میگه: یا به اندازه ی آرزو هاتون تلاش كنید یا به اندازه ی آرزوتون تلاش كنید . . .

ترجمه ی غضنفری : اگه نمی تونی گه بخوری ، گه می خوری گه بخوری !

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --

 به غضنفر میگن مبارک باشه ازدواج کردی. میگه دائمی نیست اعتباری !!

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -----

ازعجایب لهجه مشهدی:مبرم=میبرم.مبرم=من برم.مبرم=برنده میشم.مبرم=میبرم.مبرم=من بور هستم!
بیا پایین می خوام یه چیزی بهت بگم
...
...
...
...
می بینی این پایین چقدر قشنگ تر از درخت نارگیله؟!

 ------------ --------- --------- --------- --------- -----

3 مشخصه موبایل ندیده ها:
وقتی موبایلشون زنگ می خوره خنده شون می گیره

وقتی بهشون زنگ می زنن دیر جواب می دن

وقتی اس ام اس سرکاری براشون میاد تا آخر میخونن

جوک و اس ام اس

یک دفعه به یه آبادانی می گن با مخابرات جمله بساز آبادانی گفت مخا برات برقصم

------------ --------- --------- --------- --------- ------

ست كنكور هنر:
اولین هنری كه پس از دیدن چهره آرایش كرده دختران امروزی به ذهن شما متبادر میشود چیست؟
الف: مینیاتور.
ب: صافكاری، بتونه كاری و نقاشی اتومبیل!!!!
ج: دوپینگ!!!!
د: من به ناموس مردم نگاه نمیكنم

------------ --------- --------- --------- --------- ---------
 

به یکی می گن می دونی فامیلی خدا چیه؟ می گه: فکر کنم وکیلی باشه

------------ --------- --------- --------- --------- --------
سربازی راهی است برای آدم شدن پسرها .......ولی هیچ راهی برای آدم شدن دختر ها وجود ندارد!!!

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----

آلبرت انیشتن،زکریای رازی،ایساک نیوتون،لویی پاستور
بیل گیتس،مــن ودیگراندیشمندان بزرگ جهان،
اوقات خوشی را برای شما ارزو مندیم.

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --

یه یارویی به یه سیاه پوسته میگه آقا شما سیاه پوستین؟
میگه آره.از کجا فهمیدی؟
میگه از رو لهجت!!!!
یه بار 3 تا میمون بالا درخت نشسته بودند
اولیش داشت کتاب می خوند
دومی داشت روزنامه می خوند
سومی هم داشت این اس -ام-اس رو میخوند

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- ------

یك شخصی نصف شب توی خیابون رانندگی می كرد كه یك دفعه ترمز نمیگیره از اون طرف یك كامیون می اومد.... به بغل دستی اش كه خواب بود گفت : اصغــــــــــــــر بلند شو این تصادف رو ببین

------------ --------- --------- --------- --------- --------

پسره از بالا درخت می افته پایین . بلند می شه می گه خوب شد نمردم وگرنه بابام می کشتم
------------ --------- --------- --------- --------- ---------

بنابر قانون ششم نیوتن اگر با یك لر دعوا كردی و دیدی لر فرار كرد، تو هم فرار كن چون رفته سنگ بیاره

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- ---

یکی رو می برن اعدام کنن بهش می گن تورو اعدام می کنیم تا درس عبرتی باشه واسه بقیه می گه:نمی شه بقیه رو اعدام کنید تا درس عبرتی باشه واسه من


------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----
به یکی می گن اینهمه تریاک می کشی معتاد نشی! می گه: نه بابا من 4ساله هرروز دارم می کشم ولی هنوزم که هنوزه معتاد نشدم
------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----

زن : مرد چرا کولر نمی خری ؟ غضنفر: به درد نمی خوره اونایی هم که دارن گذاشتن رو پشت بوم


 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- -----

مرد تجربه را کشف کرد و پول را اختراع کرد زن پول را کشف کرد و خرید را اختراع کرد

------------ --------- --------- --------- --------- --------- ------
 

آدم قورباغه دهن گشاد رو ببوسه ، ولی اس ام اس تکراری نخونه !

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- ------
-
عشق مانند جنگ است......آسان شروع می شود.......سخت پایان می یابد.........و فراموش کردنش محال است.

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- ----

تازه فهمیدم که قلب هیچ کس تو دنیا برای من نمی تپد
حتی قلب خودم.
چون اون هم برای تو می تپه

 ------------ --------- --------- --------- --------- --------- ------

میگن لبخندربطی به مرگ نداره ولی تو بخندتا من برات بمیرم



:: برچسب‌ها: امروز ,
تاریخ :
بازدید : 368
نویسنده : Ehsan Rostami



:: برچسب‌ها: لامبورگینی ,
تاریخ :
بازدید : 220
نویسنده : Ehsan Rostami



:: برچسب‌ها: پراید ,
تاریخ :
بازدید : 131
نویسنده : Ehsan Rostami

شرکت ارتباطات زیرساخت قیمت هر STM1 پهنای باند اینترنت را یک میلیون تومان کاهش داد.

محمود خسروی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت – گفت: این کاهش قیمت با هدف حمایت از مصرف کننده نهایی و همچنین افزایش قدرت خرید مشتریان خدمات اینترنتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این تخفیف به مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت اعم از PAPها، شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های دولتی و خصوصی دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعلق می‌گیرد و آنها هم باید در ارایه خدمات به مشتریانشان تخفیف و کاهش قیمت را لحاظ کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: این شرکت به عنوان شرکتی که وظیفه‌اش ایجاد زیربنای دولت الکترونیک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، در حوزه توسعه فنی نیز تلاش کرده است از فناوری‌هایی استفاده کند که امکان پیاده‌سازی دولت الکترونیک را فراهم می‌کند.



:: برچسب‌ها: قیمت ,
تاریخ :
بازدید : 129
نویسنده : Ehsan Rostami

اگر هدف شما در اینترنت سر زدن به سایت های زیادی باشد و هر روز بر تجربه های خود بیفزایید مشاهده خواهید کرد که در حین وب گردی بسیاری از سایت ها توسط انتی ویروستان بلاک می شود!

گاهی ممکن است برخی از سایت های مشکل دار توسط آنتی ویروس شناسایی نشوند.

افزونه WOT به شما در این امر یاری می ساند کافیست وارد سایت مربوطه شوید و یا اینکه در مرورگر خود در حال سرچ باشید . تمام علائم سبز رنگ نشان از امنیت و علائم قرمز رنگ نشان از خطر دارد . به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید:



در تصویر با لا علائم سبز رنگ در کنار وب سایت های امن قرار گرفته است . به همین راحتی می توانید وب سایت های غیر امن را تشخیص داده و وارد نشوید



:: برچسب‌ها: افزونه ,
تاریخ :
بازدید : 178
نویسنده : Ehsan Rostami

برخی از دانشگاه‌ها، نوت ها و منابع آموزشی دروس را بر روی پرتال آنلاین خود منتشر می‌کنند تا دانشجویان آن را دریافت و بر روی دستگاه شخصی خود ذخیره و بعداً مطالعه کنند. اما اگر شما دستگاه‌های متعددی داشته باشید، مثلا یک لپ تاپ، یک تبلت و یک اسمارت فون، دریافت و مدیریت این فایل‌ها بر روی هر سه دستگاه، یک کار زمان بر و البته تکراری است. ما برای شما یک راه حل داریم. بهترین راه این است که همه این فایل‌ها را به جای دانلود بر روی سیستم‌های شخصی، مستقیماً از مرورگر خود در یک فضای آنلاین مثل دراپ باکس آپلود نمائید. با این روش علاوه بر دسترسی آنلاین به فایل‌ها در هرجا، می‌توانید آن ها را بر روی تمامی دستگاه‌های خود به آسانی همگام‌سازی نمایید. در ادامه افزونه‌ای را برای مرورگر شما معرفی می‌کنیم که به سهولت این کا را انجام می‌دهد.

دریافت دراپ باکس برای کروم

 یک افزونه بسیار جذاب برای مرورگر کروم است که با استفاده از آن شما می‌توانید فایل‌های لینک شده را به صورت مستقیم به حساب کاربری خود در دراپ باکس منتقل کنید. پس از اینکه این افزونه را بر روی مرورگرتان نصب کردید، برای پیکربندی آن، بر روی دکمه افزونه در کروم کلیک کنید. در این مرحله شما می بایست حساب کاربری خود در دراپ باکس را تأیید کنید. ممکن است یک یا دو مرتبه کار تأیید حساب شما با خطا مواجه شود. ولی به محض اینکه حسابتان تأیید شود، آیکون افزونه به رنگ سبز تغییر خواهد کرد

پس از انجام این مرحله، شما می‌توانید بر روی هر لینک قابل دانلود (عکس، سند، فیلم و...) راست کلیک کرده و گزینه آپلود به دراپ باکس را انتخاب نمائید. سپس افزونه، کار انتقال فایل به حساب کاربری شما را در پس زمینه انجام خواهد داد و البته شما هم می‌توانید روند کار را با کلیک روی دکمه افزونه مشاهده نمائید. سازندگان این افزونه هیچ محدودیتی در حجم فایل‌های آپلود شده از طریق آن تعیین نکرده اند. با این حال حجم فایل انتقالی طبق محدودیت‌های سایت دراپ باکس نباید بیش از ۳۰۰ مگابایت باشد.

کته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پیش از انجام انتقال، مطمئن شوید که لینک مورد نظر شما به صورت مستقیم به فایل مورد نظرتان ختم می‌شود و نه به صفحه‌ای HTML که قرار است شما را به فایل نهایی ارجاع دهد. این افزونه قادر به انتقال فایل‌ها و لینک های غیرمستقیم نیست و در صورت استفاده، فایل اشتباهی را برای شما آپلود خواهد کرد!

همچنین این افزونه با سرویس های نظیر HotFile و FileServ که محدودیت‌هایی را برای حساب‌های کاربری مجانی اعمال می‌کنند به خوبی کار نخواهد کرد.

تمامی فایل‌های دانلود شده نیز به صورت پیش‌فرض در مسیر /Apps/Chrome Downloads/ ذخیره می‌شوند. اما شما می‌توانید این مسیر را به دلخواه تغییر دهید و حتی مکان های مختلفی برای مجموعه سایت‌هایی که تعریف کرده‌اید در نظر بگیرید.

استفاده بر روی فایرفاکس

به همراه شما کاربران عزیز زومیت نحوه استفاده از افزونه Download to Dropbox را در مرورگر کروم را بررسی کردیم. متأسفانه هیچ افزونه ای در این رابطه، مستقیماً در درسترس کاربران مرورگر فایرفاکس قرار نگرفته است. با این حال ما یک راه حل نسبتاً مشابه را از طریق استفاده از افزونه دیگری به نام Save Link in Folder را به شما پیشنهاد می کنیم.

افزونه Save Link in Folder برای مرورگر فایرفاکس به شما امکان ذخیره فایل‌ها در هر جا که مایل باشید را خواهد داد (بر خلاف تنظیمات پیش‌فرض مرورگرتان که محل خاصی را برای ذخیره همه فایل‌ها مشخص کرده است). ترفندی که شما در اینجا لازم دارید، نصب نرم‌افزار دراپ باکس (مخصوص ویندوز) بر روی سیستم است. راه حل ما بسیار ساده است. به جای دانلود فایل و ذخیره بر روی رایانه، شما از این افزونه برای ذخیره فایل در پوشه دراپ باکس خود استفاده خواهید کرد.

بر روی لینک مورد نظرتان کلیک راست کنید و پوشه ای که قصد ذخیره فایل در آن را دارید انتخاب کنید. وقتی از این افزونه برای اولین بار استفاده می کنید، بر روی گزینه Edit Folders کلیک کنید و پوشه ای از اکانت دراپ باکس خود را که مایلید فایل‌ها در آن ذخیره شوند، انتخاب نمائید. شما می‌توانید چند پوشه را جهت مدیریت بهتر فایل‌های خود انتخاب نمائید.

در پایان باید بگوییم که تلاش ما جهت پیدا کردن راه حل‌های مشابهی برای استفاده در مرورگرهای اپرا و سافاری بیهوده بود! و در حال حاضر امکان استفاده از این قابلیت در مرورگرهای مذکور وجود ندارد.

نظر شما در رابطه با این افزونه‌ها چیست؟ آیا آنها را مفید یافتید؟ آیا شما شیوه‌های بهتر و آسان‌تری در این رابطه سراغ دارید؟ ما منتظر ایده‌ها و تجربیات شما کاربران خوب زومیت در قسمت نظرات هستیم.





:: برچسب‌ها: اینترنت ,
تاریخ :
بازدید : 141
نویسنده : Ehsan Rostami

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای یک بازی جدید غیر جدی (کژوال گیم) پروانه ساخت صادر کرد

این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای “telerun” تله ران به نویسندگی وحید محمودیان، برای موسسه پیشگامان یارا کیش طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد.

بازی” telerun” تله ران بازی بسیار مهیجی بوده که در سبک بازی های runner خود صاحب سبک است چراکه علاوه بر اکشن های دویدن و پریدن می توان بازی را همزمان در دو محیط teleport کرد و از محیطی به محیط دیگر وارد کرد. ویژگی های منحصر به فرد این بازی بالا بردن دقت بازیکن و همچنین قدرت تصمیم گیری فرد بازی کننده است.

بازی ” telerun” تله ران امکان اجرا بر روی پلتفورم های معروف و به روز IOS و همچنین Android را دارد و می تواند بر روی تمامی دستگاه های مرسوم برای بازی اجرا شود. بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفاً یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست.

بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است. متقاضیان دریافت پروانه تولید «بازی های رایانه ای» می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.



:: برچسب‌ها: بازی ,
تاریخ :
بازدید : 123
نویسنده : Ehsan Rostami

شرکت مایکروسافت احتمال طراحی نرم‌افزار Word برای آی‌پد را رد کرد.

یک مدیر ارشد شرکت مایکروسافت هرگونه قصدی برای طراحی نرم‌افزار آفیس منطبق با تبلت آی‌پد شرکت اپل را رد کرد.

کورت دلبن، رییس دفتر مایکروسافت که در یک کنفرانس در سانفرانسیسکو شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال عرضه نرم‌افزار آفیس برای آی‌پد گفت: در حال حاضر چنین قصدی نداریم.

وی تصریح کرد: آیا ما باید نرم‌افزاری داشته باشیم که برروی همه دستگاه‌ها کار کند؟ ما به این موضوع خیلی توجه کرده‌ایم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که از یک سال گذشته شایعاتی منتشر شده است که می‌گوید مایکروسافت قصد دارد نسخه‌ای از پرفروش‌ترین محصول خود را که منطبق بر تبلت آی‌پد است را به بازار عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برآورد شده است که در صورت تحقق این امر مایکروسافت می‌تواند درآمدی بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال کسب کند.

این در حالی است که با این کار مایکروسافت یکی از برتری‌های تبلت‌های مبتنی بر ویندوز فون را از دست خواهد داد.



:: برچسب‌ها: اپل ,
تاریخ :
بازدید : 146
نویسنده : Ehsan Rostami

کاورهای زیادی برای آیفون ۵ عرضه شده است اما کاور iKit’s Nucharge می تواند یک کاور مفید و همه کاره برای گوشی آیفون ۵ باشد. این کاور جای اضافی برای قرار دادن پول نیز دارد. ویژگی بسیار مهم این کاور این است که دارای یک پک باتری ۱۹۰۰mAh نیز می باشد که می توان در مواقع لزوم از آن استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: آیفون ,
تاریخ :
بازدید : 135
نویسنده : Ehsan Rostami

این روزها محدودیت‌های اینترنتی علیه آی‌پی‌های ایرانی شدت فراوانی گرفته و تقریبا می‌توان گفت بخش عمده سرویس‌های اینترنتی مشهور دسترسی کاربران ایرانی را به سرویس‌های خود مسدود کرده‌اند.

این محدودیت‌ها نه‌تنها علیه تبادلات مالی کاربران ایرانی و خریدهای اینترنتی آنان صورت گرفته بلکه اخیرا به فروشگاه‌ها و سایت‌های عرضه نرم‌افزار نیز امتداد پیدا کرده است.
امروزه کار ساده‌ای چون تمدید کردن یک دامنه اینترنتی با دشواری و معضلات مختلفی روبرو است و حتی برخی امور مانند چک کردن ایمیل در برخی سرویس‌دهنده‌ها (مثلا Google Apps) با آی‌پی‌های ایرانی غیرممکن است.

اینها بخشی از سختگیری‌های فزاینده‌ای است که پیش از این در مسدود کردن دسترسی به سرویس‌هایی چون Google Code یا محدود کردن دسترسی به کتابخانه‌های الکترونیکی برای کاربر ایرانی اتفاق افتاده بود. 

امروزه بسیاری از کاربران ایرانی از VPN و دیگر ابزارهای فیلتر شکن نه فقط برای عبور از فیلترینگ سختگیرانه که برای دور زدن این تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

دو فروشگاه نرم‌افزار بزرگ جهان موبایل یعنی App Store و Google Play اساسا بدون فیلترشکن اجازه دانلود هیچ نرم‌افزاری را به روی گوشی، تبلت یا کامپیوترهای داخل ایران نمی‌دهند.
این درحالی است که تنها طی چند سال اخیر حجم عظیمی از تلفن‌های همراه هوشمند در بازار ایران به فروش رفته است.
یعنی کاربران ایرانی برای در اختیار داشتن ابزارهای کامپیوتری به‌روز جهان مبالغ هنگفتی را هزینه می‌کنند، اما در هنگام اتصال به اینترنت با تحریم‌های فزاینده اینترنتی روبه‌رو می‌شوند.

فیلترشکن‌های اینترنتی امروزه بیش از آنکه کاربردی برای دور زدن فیلترینگ داخلی داشته باشند در دور زدن تحریم‌های اینترنتی کارآمدند.
کاربران ایرانی با استفاده از فیلترشکن‌ها کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند، نرم‌افزارهای عادی و مورد نیاز خود را دانلود می‌کنند و به کتاب‌های الکترونیک و منابع دانشی دسترسی می‌یابند که به دلیل تحریم‌های اینترنتی به ناحق از آنان سلب شده است. 

در چنین فضایی پارادوکس ممنوعیت استفاده از فیلترشکن و سخت‌ترکردن دایره فیلترینگ، کاربران را با این پرسش مواجه کرده که چگونه می‌توان از فضای مجازی استفاده مجاز کرد. 

اگر شورای عالی مجازی در قانونمند کردن فضای استفاده از VPN نگاهی تازه و واقع‌نگر به موضوع فیلترشکن‌ها و کاربرد واقعی آنها داشته باشد، بزرگ‌ترین کمک را به کاربران ایرانی در دورزدن تحریم‌های اینترنتی انجام داده است.
 



:: برچسب‌ها: VPN ,
تاریخ :
بازدید : 123
نویسنده : Ehsan Rostami

یکی از دغدغه‌هایی که این روزها کاربران تلفن همراه با آن روبه‌رو هستند، کیفیت استفاده از خدمات دیتا یا اینترنت همراه است. افزایش ضریب نفوذ تلفن‌های هوشمند که مهم‌ترین کاربرد آنها به کار گرفتن برنامه‌های کاربردی همراه و اینترنت همراه است باعث شده تا این روزها کاربران تلفن همراه بیش از پیش به استفاده از اینترنت همراه روی آورند.

بر همین اساس بسیاری از اپراتورهای جهانی علاوه بر تغییر تجهیزات خود و کوچ به سمت خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه، قیمت خدمات را کاهش و به افزایش کیفیت این خدمات پرداخته‌اند. هم‌اکنون درصد بسیار بالایی از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان از خدمات نسل سوم تلفن همراه استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در حال حاضر اقدام به ارائه خدمات نسل چهارم هم کرده‌اند و این در حالی است که در کشور ما نزدیک به دو سال است که خدمات نسل سوم توسط اپراتور سوم به کار گرفته شده است.

 

آمارهای جهانی چه می‌گویند؟
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده هم‌اکنون چین بالاترین میزان استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی را دارد. این کشور بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند دارد. بر همین اساس بیش از ۷۶ درصد جمعیت چین تلفن همراه دارند و به این ترتیب میزان درآمد حاصل از اینترنت موبایلی در چین در طول سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده، این در حالی است که سال ۲۰۱۱ این رقم ۷/۱۳ میلیارد دلار بود. چین هم‌اکنون بالغ بر یک میلیارد کاربر تلفن همراه دارد. همچنین بررسی‌ها نشان داده که کاربران تلفن همراه در انگلیس، آمریکا و ژاپن بیشترین میزان دسترسی به اینترنت را از طریق دستگاه موبایل خود دارند. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Pew یک چهارم کاربران گوشی‌های هوشمند از موبایل خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. میلیون‌ها نفر از مردم اولین تجربه دسترسی به اینترنت را از طریق دستگا‌ه‌های موبایل دارند و به انتقال پول از طریق موبایل می‌پردازند. البته این تحقیقات نشان داده که تعداد کاربران اینترنت موبایل در کشورهای غربی بیش از بازارهای در حال توسعه و نوظهور است.

بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها بیشترین میزان دسترسی به اینترنت را از طریق موبایل دارند، به‌ویژه در میزان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توئیتر. دسترسی به رسانه‌های اجتماعی از طریق موبایل در کشورهای مصر، مکزیک و یونان بیشترین محبوبیت را دارد.

این تحقیقات که از میان ۱۸ کشور ژاپن، استرالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، برزیل، روسیه، آمریکا، کانادا، سوئد، لهستان، ایرلند، هند و چین صورت گرفته، نشان داده که انگلیس با ۵۲ درصد بیشترین میزان دسترسی موبایلی به اینترنت را دارد و پس از آن ژاپن و آمریکا با ۵۱ درصد در جایگاه بعدی جدول نشسته است. بر اساس این گزارش، چین و اسپانیا با ۳۶ درصد جایگاه چهارم و پنجم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و به ترتیب فرانسه و روسیه با ۳۵ و ۳۳ درصد ششم و هفتم در جایگاه جدول قرار گرفته‌اند. در میان این کشورها، لهستان با ۳۱ درصد، آلمان با ۲۹ درصد و مکزیک با ۲۷ درصد به ترتیب جایگاه هشتم، نهم و دهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار کاربران ایرانی
در ایران اما داستان استفاده از خدمات اینترنت موبایل بسیار متفاوت است. شرکت مخابرات ایران در آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شمار مشترکان تلفن همراه را ۵۵ میلیون و شمار خطوط تلفن ثابت را ۲۷ میلیون خط اعلام کرد. با وجود این تعداد مشترک، ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به بیش از ۷۹/۳۵ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه شرکت مخابرات ایران به بیش از ۳۷/۷۳ درصد رسیده است که از مجموع ۵۵ میلیون مشترک تلفن همراه، ۱۶ میلیون مشترک تلفن همراه دائمی و بیش از ۳۹ میلیون مشترک تلفن همراه اعتباری مخابرات هستند.

آمار کاربران ایرانسل اما شفاف نیست، بر اساس آخرین آمارهای شنیده شده ایرانسل هم‌اکنون بالغ بر ۳۷ میلیون مشترک تلفن همراه دارد. میزان واردات گوشی تلفن همراه هم بر اساس آخرین آمارهای گمرک طی ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بود. در این مدت ۶۰۰ تن گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار دلار وارد کشور شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۷ تن به ارزش ۶۴ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار بود. بر همین اساس، واردات گوشی تلفن همراه به لحاظ وزنی ۹۲/۴۳ درصد و ارزشی ۶۵/۹۵ درصد رشد پیدا کرد، اما کشورهای مبدا واردات گوشی تلفن همراه امارات متحده عربی، جمهوری کره و منطقه آزاد چابهار بوده است که همین سه منطقه ۴۸۲ تن و ۱۱۰ میلیون دلار از واردات را به خود اختصاص می‌دهند. بر اساس گفته‌های مقامات صنفی در بازار ایران ماهانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد گوشی مصرف می‌شود. آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارد که در دو سال گذشته ۵۰ درصد از حجم فروش بازار گوشی‌های هوشمند بوده است. در حال حاضر متوسط قیمت یک گوشی هوشمند در کشور بالای ۳۵۰ هزار تومان است.

کیفیت پایین و گران
استفاده از اینترنت تلفن همراه در ایران اما به‌رغم افزایش تعداد کاربران آن با محدودیت در کیفیت خدمات ارائه شده روبه‌رو است، به طوری که به گفته مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حجم بالایی از شکایات کاربران فناوری مربوط به کیفیت استفاده از خدمات اینترنتی و به شکل خاص اینترنت تلفن همراه است.
اما با این حال مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار به تازگی از افزایش ۸۰ درصدی ترافیک GPRS همراه اول ظرف یک ماه گذشته خبر داده است. وحید صدوقی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته و بعد از نوسازی شبکه همراه اول حدود ۸۰ درصد از نظر ترافیک GPRS رشد داشته‌ایم.

صدوقی ادامه داد: در حال حاضر در برخی نقاط تهران حتی سرعت دانلود GPRS همراه اول به حدود ۲۱۵ کیلوبیت رسیده و میانگین این رقم بالای ۱۲۰ کیلوبیت است. مدیر عامل ارتباطات سیار همچنین عنوان کرد: با توجه به نوسازی‌هایی که در درون شبکه همراه اول صورت گرفته، اکنون GPRS همراه اول کیفیت قابل قبولی دارد و این در حالی است که تعداد مشترکانی که در لحظه از این سرویس استفاده می‌کنند، حداقل سه برابر شده است. وی همچنین اظهار کرد: طی هفته آینده میانگین سرعت دانلود تهران به بالای ۱۵۰ کیلوبیت خواهد رسید و سرعت دانلود مشترکان تا حداقل یک و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل نیز در نشست سالانه این اپراتور در مهر ماه گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود ترافیک دیتا در دنیا در سال ۲۰۱۵ معادل کل ترافیک دیتا تا سال ۲۰۱۰ میلادی خواهد بود که حاکی از رشد قابل توجه حوزه دیتا است و نشان می‌دهد اپراتورها باید تمرکز خاصی روی حوزه دیتا داشته باشند. به گفته وی، ۱۰۰ درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش GPRS و ۹۸ درصد آن تحت پوشش EDGE است و دو درصد باقی‌مانده به نقاط کم جمعیت و جاده‌های کشور اختصاص دارد که به سرعت بالای GPRS نیاز ندارند. دزفولی اظهار کرد: درحال حاضر حداکثر سرعت سیم کارت‌های ایرانسل با تکنولوژی نسل تلفن همراه، ۲۲۰ کیلوبیت بر ثانیه است و میانگین سرعت متوسط مصرف مشترکین حدود ۶۰ کیلوبیت بر ثانیه است. او افزود: رفتار مشترکین ما در مقایسه مهر امسال با مهر سال گذشته نشان می‌دهد که ۱۰۹ درصد افزایش ترافیک داشته‌اند و نشان‌دهنده رویکرد مشترکین ایرانسل به سمت دیتا است که از رویکرد بین‌المللی نیز تبعیت می‌کند. میزان این رشد در مهر ماه سال ۹۰ نسبت به مهر سال ۸۹ معادل ۷۳ درصد بوده است.

مدیر کل برند و ارتباطات رایتل نیز اخیرا اینترنت این اپراتور را ارزان‌ترین اینترنت تلفن همراه دانست و با تاکید بر قیمت‌های رقابتی اپراتور سوم اظهار کرد: در نسل سوم ارتباطی علاوه بر دسترسی به تماس‌های تصویری کاربران به اینترنت پرسرعت هم دسترسی خواهند داشت و دارندگان سیم‌کارت‌ها می‌توانند از اینترنت یک مگابیتی در همه‌جا و حتی در حین حرکت نیز استفاده کنند. شاهین آرپناهی ادامه داد: در حال حاضر اگر خدمات رایتل ارزان‌تر از اپراتور‌های دیگر نباشد، گران‌تر از آنها هم نیست و تماس صوتی ما در داخل شبکه مانند اپراتور‌های دیگر قیمت ۵۵ تومانی و در خارج از شبکه قیمت ۶۲ تومانی دارد. وی ادامه داد: اکنون اگر شما بخواهید با خط اپراتور‌های دیگر اینترنت بگیرید، ممکن است هزینه‌هایی به مراتب بالاتر از هزینه اینترنت رایتل پرداخت کنید؛ اما در رایتل با وجود آنکه کیفیت خدمات دیتا بالاتر است، قیمت حتی شاید حدود یک شانزدهم سایر اپراتورها باشد و قیمت‌های ما در نهایت رقابتی است.

کاربران ناراضی
در حالی که هم‌اکنون تمامی اپراتورهای تلفن همراه در کشور خدمات اینترنت همراه را نیز ارائه می‌دهند، اما به گفته کاربران ایرانی این خدمات با توجه به کیفیت ارائه شده گران است. کاربران اینترنت همراه از افت کیفیت این سرویس در نقاط پرتراکم گله مند بوده و معتقدند: سرعت‌های ادعا شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه تنها در نقاط کم تردد و کم جمعیت ممکن است درست باشد و این در حالی است که سرعت‌های ادعا شده به هیچ وجه در مناطق پر جمعیت مناسب نبوده و تنها هزینه‌ای اضافی را بر دوش مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

کارشناسان بر این باورند که تعداد بالای کاربران تلفن همراه به خصوص نسل جوان که اشتیاق بیشتری به استفاده از خدمات اینترنت همراه دارند، باعث شده است تا این کاربران با کمبود در بخش پهنای باند موبایلی روبه‌رو باشند. از سوی دیگر استفاده از نسل‌های قدیمی ۵/۲ و ۷۵/۲ توسط دو اپراتوری که بیشترین کاربران تلفن همراه در کشور را دارند به عنوان دلیل کیفیت خدمات پایین در بخش اینترنت همراه عنوان می‌شود.



:: برچسب‌ها: اینترنت ,
تاریخ :
بازدید : 116
نویسنده : Ehsan Rostami

تحقیقات اخیر مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان می‌دهد که 61 درصد از کاربران امریکایی «فیس بوک» با میل شخصی اقدام به ترک این شبکه اجتماعی کرده‌اند.

استفاده دو سوم (۶۷درصد) کاربران بزرگسال اینترنت امریکا از «فیس بوک» این شبکه را تبدیل به پرکاربردترین شبکه اجتماعی در این کشور کرده است.

یافته های جدید «پروژه اینترنت و زندگی امریکایی» انجام شده توسط «مرکز تحقیقاتی پیو» حاکی از نوسانات قابل توجهی در جمعیت کاربران فیس بوک در این کشور است.

* ۶۱ درصد از کاربران حال حاضر فیس بوک اظهار می‌دارند که در بازه‌هایی از زمان در گذشته با میل شخصی اقدام به ترک فیس بوک برای یک دوره چند هفته‌ای یا بیش‌‎تر کرده‌اند.

* ۲۰ درصد از کاربران بزرگسال اینترنت که در حال حاضر از فیس بوک استفاده نمی‌کنند اظهار می‌کنند که در گذشته از این شبکه استفاده کرده‌اند ولی بعد از مدتی استفاده از آن را کنار گذاشته‌اند.

* ۸ درصد کاربران بزرگسال اینترنت که در حال حاضر کاربر فیس بوک نیستند، گفته‌اند علاقه دارند در آینده در این شبکه اجتماعی عضو شوند.

در یک نظرسنجی از ۶۱ درصد کاربران فیس بوک که اظهار کرده بودند در گذشته برای مدتی استفاده از سایت را کنار گذاشته بودند، خواستیم که دلیل این اقدام را به زبان خودشان برای ما بیان کنند و آن‌ها به دلایل گوناگونی اشاره کردند.

بزرگ‌ترین گروه (۲۱ درصد) این افراد اظهار داشتند که «تعطیلات فیس بوکی» آن‌ها به دلیل مشغله زیاد در امور دیگر یا نداشتن وقت کافی جهت گذراندن در این شبکه اجتماعی بوده است. دیگر دلایلی که به آن اشاره شد عبارت بودند از: جذابیت نداشتن سایت برایشان در آن برهه زمانی (۱۰درصد به شیوه‌های مختلف به این مساله اشاره داشتند)، فقدان محتوای قانع کننده و مفید(۱۰درصد)، داستان‌ها و شایعات بی اساس و بیش از اندازه میان دوستان (۹درصد) و یا نگرانی از صرف بیش از حد وقت در سایت و نیاز به توقف این روند (۸درصد).

موارد زیر نقل قول دقیق نظرات این گروه از افراد است که اقدام به ترک فیس بوک طی یک دوره زمانی نموده‌اند:

*از نظرات(کامنت‌های) احمقانه خسته شده بودم

*دوستان بیخودی داشتم، دیگر نمی‌خواستم با من در تماس باشند

*وقتی که برایم خسته کننده شد، استفاده از آن را یک مدت متوقف کردم

*من را به هیچ جایی نمی‌رساند

*فضای دراماتیک بیش از حد

*بعد از مدتی استفاده همه انرژی‌ات را می‌گیرد

* به خاطر ماه روزه‌داری آن را کنار گذاشتم

*به خاطر اینکه روزه بودم

*افراد این‌که شام چی خورده بودند را هم پست می‌کردند

*دوست نداشتم تحت نظارت باشم

*یک نفر از گذشته‌ام که من را پیدا کرده بود، برایم تهدید و مزاحمت ایجاد می‌کرد

*سیاست حریم خصوصی آن‌ها را دوست ندارم

*باعث ایجاد مشکل در روابط عاشقانه من شد

از هر پنج کاربر بزرگسال اینترنت یک نفر (۲۰درصد) اظهار می‌دارد که در گذشته کاربر فیس بوک بوده است، اما در حال حاضر استفاده از آن را کنار گذاشته است. از این گروه نیز خواستیم که به زبان خودشان برای ما بیان کنند که چه چیزی باعث شد آن‌ها استفاده از سایت را متوقف کنند.

اگرچه تعداد پاسخ دهندگان به این سوال برای ارایه یک گزارش آماری دقیق از دلایل، بسیار کم است اما پاسخ‌های این افراد بسیاری از دلایل مطرح شده توسط گروهی که به طور مقطعی فیس بوک را ترک کرده و دوباره برگشته بودند را شامل می‌شد.

نقل قول‌هایی از نظرات این افراد به شرح زیر است:

*فیس بوک یک وسیله شایعه پراکنی است

*دوست نداشتم بیش از حد حرف بزنم

*من اجتماعی نیستم

*کاربری (اکانت) من در معرض خطر بود

*از سرکشی در کار دیگران خسته شدم

*حریم خصوصی ناکافی

*ارتباطات بیش از حد

*وقتم را تلف می‌کند

یافته ها در این زمینه: تعداد کاربرانی که به استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی روی می آورند در حال افزایش است

با وجودی که بسیاری از کاربران فیس بوک وقت خود را به دلایلی که در بالا ذکر شد، برای گذراندن در فیس بوک تنظیم و محدود کرده‌اند، با این وجود با توجه به تازه‌ترین یافته‌های ما، اکثریت قریب به اتفاق کاربران این شبکه اجتماعی -۹۲ درصد از آن‌ها- یک پروفایل خود را در فیس بوک حفظ کرده‌اند.

دیگر نتایج تحقیقات پیو در زمینه اینترنت نشان دهنده تداوم روز افزون اهمیت استفاده از سایت‌های شبکه اجتماعی در زندگی آنلاین است.

* در سپتامبر سال ۲۰۰۹، ۴۷ درصد از بزرگسالان آنلاین کاربر سایت‌های شبکه های اجتماعی بودند. اما امروز ۶۹ درصد از بزرگسالان آنلاین -یعنی بیش از نیمی از کل جمعیت بزرگسال در ایالات متحده– حداقل از یکی از انواع شبکه‌های اجتماعی آنلاین استفاده می‌کنند. در یک روز معمولی نزدیک به نیمی از تمام کاربران بزرگسال اینترنت، حداقل در یکی از سایت‌های شبکه اجتماعی لاگین می‌کنند.

* امروزه کاربران سایت‌های شبکه اجتماعی بیش از گذشته از این سایت‌ها استفاده می‌کنند. در یک تحقیق جداگانه انجام شده در نوامبر ۲۰۱۲، حدود ۴۱درصد از کاربران سایت‌های شبکه اجتماعی گفته‌اند که در طول روز چندین بار در این سایت‌ها آنلاین می‌شوند. این نشان دهنده افزایش قابل توجه آماری در مقایسه با ماه اوت ۲۰۱۱ است که ۳۳درصد کاربران ادعا کردند با این سطح دسترسی فراوان وارد شبکه‌های اجتماعی می شوند.

ارزش فیس بوک برای کاربران و زمانی که در سایت صرف می‌کنند

هنگامی که در اواسط دسامبر در یک نظرسنجی اتوبوسی از افراد در مورد «میزان زمانی که در فیس بوک صرف می‌کردند و جایگاه و ارزش فیس بوک در زندگی آن‌ها» سوال شد، اکثریت کاربران گفتند که این سایت برایشان به همان اندازه مهم است که سال قبل بوده است. حدود نیمی از این تعداد گفتند که هنوز هم به همان میزان سال گذشته از فیس بوک استفاده می‌کنند. با این حال، تعداد قابل ذکری هم اشاره به کاهش ارزش و کاهش استفاده از فیس بوک نسبت به سال گذشته نمودند.

* ۵۹درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که این شبکه اجتماعی هنوز هم به اندازه سال گذشته برای آنها مهم است و ۵۳درصد از این تعداد می‌گویند مدت زمانی که در فیس بوک می‌گذرانند نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

* ۲۸درصد از کل کاربران فیس بوک می‌گویند که این سایت برای آن‌ها نسبت به سال گذشته کم اهمیت‌تر شده است و ۳۴درصد از این تعداد می‌گویند که مقدار زمانی که در فیس بوک صرف می‌کنند، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

* ۱۲درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که این شبکه اجتماعی برایشان از سال گذشته اهمیت بیش‌تری پیدا کرده است و ۱۳درصد از این تعداد می‌گویند مقدار زمانی که در سال جاری صرف فیس بوک می‌کنند، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

گزارش‌ها نشان داده است در کاربران زن افزایش اهمیت و افزایش زمان حضور در فیس بوک نسبت به سال گذشته، بیش از کاربران مرد بوده است. در حدود ۱۶درصد از کاربران زن و ۷درصد از مردان اظهار می‌دارند که امسال فیس بوک برایشان از سال گذشته بیش‌تر اهمیت پیدا کرده است و ۱۶ درصد از کاربران زن و ۹درصد از مردان می‌گویند که زمان بیش‌تری را نسبت به سال گذشته در فیس بوک می‌گذرانند.

از سوی دیگر، حدود ۴۲درصد از کاربران فیس بوک در گروه سنی ۱۸-۲۹ و ۳۴ درصد از کسانی که در سنین ۳۰-۴۹ هستند می‌گویند که زمان حضور آن‌ها در فیس بوک در یک روز معمولی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این دو مقدار هر دو به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر از ۲۳درصد کاربران ۵۰ ساله و بالاتر است که گزارش داده‌اند حضورشان در فیس بوک نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

برنامه افراد برای استفاده آتی از فیس بوک

 در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌ای که کاربران برای نحوه تعامل خود با فیس بوک در سال آینده دارند، اکثر کاربران فعلی فیس بوک انتظار دارند میزان استفاده آن‌ها از فیس بوک در سال آینده نیز به همین میزان فعلی باقی بماند. اما تقریبا یک نفر از هر چهار نفر می‌گویند که تصمیم دارند استفاده از فیس بوک را در سال ۲۰۱۳ کاهش دهند.

* ۳درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که می‌خواهند سال آینده وقت بیش‌تری را در این سایت بگذرانند.

* ۲۷درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که برنامه ریزی کرده‌اند که سال آینده وقت کمتری را در این سایت بگذرانند.

* ۶۹درصد از کاربران فیس بوک اظهار می‌کنند که تصمیم دارند سال آینده نیز به میزان سال جاری در این شبکه وقت بگذرانند.

 

مهم‌ترین گروه سنی که پیش بینی می‌کنند در سال آینده حضورشان در فیس بوک را کاهش دهند، جوانان هستند. ۳۸درصد از کاربران فیس بوک در بازه سنی ۱۸- ۲۹ انتظار دارند که زمان کمتری برای استفاده از سایت در سال ۲۰۱۳ صرف کنند. در صورتی‌که بسیاری از کاربران دیگر گروه‌های سنی پیش بینی می‌کنند که ساعات استفاده از فیس بوک‌شان در سال آینده احتمالا ثابت باقی خواهد ماند.




:: برچسب‌ها: فیس بوک ,

به وبلاگ من خوش آمدید

چگونه سایت زیبایی داشته باشیم


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Boy @ Girl و آدرس ehsanerk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 94
بازدید کل : 10131
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:

کد متحرک کردن عنوان وب

تعبیر خواب

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

تبلیغات پیامکی

RSS

Powered By
loxblog.Com