عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 123
نویسنده : Ehsan Rostami

شرکت مایکروسافت احتمال طراحی نرم‌افزار Word برای آی‌پد را رد کرد.

یک مدیر ارشد شرکت مایکروسافت هرگونه قصدی برای طراحی نرم‌افزار آفیس منطبق با تبلت آی‌پد شرکت اپل را رد کرد.

کورت دلبن، رییس دفتر مایکروسافت که در یک کنفرانس در سانفرانسیسکو شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال عرضه نرم‌افزار آفیس برای آی‌پد گفت: در حال حاضر چنین قصدی نداریم.

وی تصریح کرد: آیا ما باید نرم‌افزاری داشته باشیم که برروی همه دستگاه‌ها کار کند؟ ما به این موضوع خیلی توجه کرده‌ایم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که از یک سال گذشته شایعاتی منتشر شده است که می‌گوید مایکروسافت قصد دارد نسخه‌ای از پرفروش‌ترین محصول خود را که منطبق بر تبلت آی‌پد است را به بازار عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برآورد شده است که در صورت تحقق این امر مایکروسافت می‌تواند درآمدی بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال کسب کند.

این در حالی است که با این کار مایکروسافت یکی از برتری‌های تبلت‌های مبتنی بر ویندوز فون را از دست خواهد داد.



:: برچسب‌ها: اپل ,
تاریخ :
بازدید : 146
نویسنده : Ehsan Rostami

کاورهای زیادی برای آیفون ۵ عرضه شده است اما کاور iKit’s Nucharge می تواند یک کاور مفید و همه کاره برای گوشی آیفون ۵ باشد. این کاور جای اضافی برای قرار دادن پول نیز دارد. ویژگی بسیار مهم این کاور این است که دارای یک پک باتری ۱۹۰۰mAh نیز می باشد که می توان در مواقع لزوم از آن استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: آیفون ,
تاریخ :
بازدید : 135
نویسنده : Ehsan Rostami

این روزها محدودیت‌های اینترنتی علیه آی‌پی‌های ایرانی شدت فراوانی گرفته و تقریبا می‌توان گفت بخش عمده سرویس‌های اینترنتی مشهور دسترسی کاربران ایرانی را به سرویس‌های خود مسدود کرده‌اند.

این محدودیت‌ها نه‌تنها علیه تبادلات مالی کاربران ایرانی و خریدهای اینترنتی آنان صورت گرفته بلکه اخیرا به فروشگاه‌ها و سایت‌های عرضه نرم‌افزار نیز امتداد پیدا کرده است.
امروزه کار ساده‌ای چون تمدید کردن یک دامنه اینترنتی با دشواری و معضلات مختلفی روبرو است و حتی برخی امور مانند چک کردن ایمیل در برخی سرویس‌دهنده‌ها (مثلا Google Apps) با آی‌پی‌های ایرانی غیرممکن است.

اینها بخشی از سختگیری‌های فزاینده‌ای است که پیش از این در مسدود کردن دسترسی به سرویس‌هایی چون Google Code یا محدود کردن دسترسی به کتابخانه‌های الکترونیکی برای کاربر ایرانی اتفاق افتاده بود. 

امروزه بسیاری از کاربران ایرانی از VPN و دیگر ابزارهای فیلتر شکن نه فقط برای عبور از فیلترینگ سختگیرانه که برای دور زدن این تحریم‌ها استفاده می‌کنند.

دو فروشگاه نرم‌افزار بزرگ جهان موبایل یعنی App Store و Google Play اساسا بدون فیلترشکن اجازه دانلود هیچ نرم‌افزاری را به روی گوشی، تبلت یا کامپیوترهای داخل ایران نمی‌دهند.
این درحالی است که تنها طی چند سال اخیر حجم عظیمی از تلفن‌های همراه هوشمند در بازار ایران به فروش رفته است.
یعنی کاربران ایرانی برای در اختیار داشتن ابزارهای کامپیوتری به‌روز جهان مبالغ هنگفتی را هزینه می‌کنند، اما در هنگام اتصال به اینترنت با تحریم‌های فزاینده اینترنتی روبه‌رو می‌شوند.

فیلترشکن‌های اینترنتی امروزه بیش از آنکه کاربردی برای دور زدن فیلترینگ داخلی داشته باشند در دور زدن تحریم‌های اینترنتی کارآمدند.
کاربران ایرانی با استفاده از فیلترشکن‌ها کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند، نرم‌افزارهای عادی و مورد نیاز خود را دانلود می‌کنند و به کتاب‌های الکترونیک و منابع دانشی دسترسی می‌یابند که به دلیل تحریم‌های اینترنتی به ناحق از آنان سلب شده است. 

در چنین فضایی پارادوکس ممنوعیت استفاده از فیلترشکن و سخت‌ترکردن دایره فیلترینگ، کاربران را با این پرسش مواجه کرده که چگونه می‌توان از فضای مجازی استفاده مجاز کرد. 

اگر شورای عالی مجازی در قانونمند کردن فضای استفاده از VPN نگاهی تازه و واقع‌نگر به موضوع فیلترشکن‌ها و کاربرد واقعی آنها داشته باشد، بزرگ‌ترین کمک را به کاربران ایرانی در دورزدن تحریم‌های اینترنتی انجام داده است.
 



:: برچسب‌ها: VPN ,
تاریخ :
بازدید : 123
نویسنده : Ehsan Rostami

یکی از دغدغه‌هایی که این روزها کاربران تلفن همراه با آن روبه‌رو هستند، کیفیت استفاده از خدمات دیتا یا اینترنت همراه است. افزایش ضریب نفوذ تلفن‌های هوشمند که مهم‌ترین کاربرد آنها به کار گرفتن برنامه‌های کاربردی همراه و اینترنت همراه است باعث شده تا این روزها کاربران تلفن همراه بیش از پیش به استفاده از اینترنت همراه روی آورند.

بر همین اساس بسیاری از اپراتورهای جهانی علاوه بر تغییر تجهیزات خود و کوچ به سمت خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه، قیمت خدمات را کاهش و به افزایش کیفیت این خدمات پرداخته‌اند. هم‌اکنون درصد بسیار بالایی از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان از خدمات نسل سوم تلفن همراه استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در حال حاضر اقدام به ارائه خدمات نسل چهارم هم کرده‌اند و این در حالی است که در کشور ما نزدیک به دو سال است که خدمات نسل سوم توسط اپراتور سوم به کار گرفته شده است.

 

آمارهای جهانی چه می‌گویند؟
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده هم‌اکنون چین بالاترین میزان استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی را دارد. این کشور بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند دارد. بر همین اساس بیش از ۷۶ درصد جمعیت چین تلفن همراه دارند و به این ترتیب میزان درآمد حاصل از اینترنت موبایلی در چین در طول سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده، این در حالی است که سال ۲۰۱۱ این رقم ۷/۱۳ میلیارد دلار بود. چین هم‌اکنون بالغ بر یک میلیارد کاربر تلفن همراه دارد. همچنین بررسی‌ها نشان داده که کاربران تلفن همراه در انگلیس، آمریکا و ژاپن بیشترین میزان دسترسی به اینترنت را از طریق دستگاه موبایل خود دارند. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Pew یک چهارم کاربران گوشی‌های هوشمند از موبایل خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. میلیون‌ها نفر از مردم اولین تجربه دسترسی به اینترنت را از طریق دستگا‌ه‌های موبایل دارند و به انتقال پول از طریق موبایل می‌پردازند. البته این تحقیقات نشان داده که تعداد کاربران اینترنت موبایل در کشورهای غربی بیش از بازارهای در حال توسعه و نوظهور است.

بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها بیشترین میزان دسترسی به اینترنت را از طریق موبایل دارند، به‌ویژه در میزان دسترسی به شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توئیتر. دسترسی به رسانه‌های اجتماعی از طریق موبایل در کشورهای مصر، مکزیک و یونان بیشترین محبوبیت را دارد.

این تحقیقات که از میان ۱۸ کشور ژاپن، استرالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، برزیل، روسیه، آمریکا، کانادا، سوئد، لهستان، ایرلند، هند و چین صورت گرفته، نشان داده که انگلیس با ۵۲ درصد بیشترین میزان دسترسی موبایلی به اینترنت را دارد و پس از آن ژاپن و آمریکا با ۵۱ درصد در جایگاه بعدی جدول نشسته است. بر اساس این گزارش، چین و اسپانیا با ۳۶ درصد جایگاه چهارم و پنجم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و به ترتیب فرانسه و روسیه با ۳۵ و ۳۳ درصد ششم و هفتم در جایگاه جدول قرار گرفته‌اند. در میان این کشورها، لهستان با ۳۱ درصد، آلمان با ۲۹ درصد و مکزیک با ۲۷ درصد به ترتیب جایگاه هشتم، نهم و دهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار کاربران ایرانی
در ایران اما داستان استفاده از خدمات اینترنت موبایل بسیار متفاوت است. شرکت مخابرات ایران در آغاز سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شمار مشترکان تلفن همراه را ۵۵ میلیون و شمار خطوط تلفن ثابت را ۲۷ میلیون خط اعلام کرد. با وجود این تعداد مشترک، ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به بیش از ۷۹/۳۵ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه شرکت مخابرات ایران به بیش از ۳۷/۷۳ درصد رسیده است که از مجموع ۵۵ میلیون مشترک تلفن همراه، ۱۶ میلیون مشترک تلفن همراه دائمی و بیش از ۳۹ میلیون مشترک تلفن همراه اعتباری مخابرات هستند.

آمار کاربران ایرانسل اما شفاف نیست، بر اساس آخرین آمارهای شنیده شده ایرانسل هم‌اکنون بالغ بر ۳۷ میلیون مشترک تلفن همراه دارد. میزان واردات گوشی تلفن همراه هم بر اساس آخرین آمارهای گمرک طی ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بود. در این مدت ۶۰۰ تن گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار دلار وارد کشور شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۱۷ تن به ارزش ۶۴ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار بود. بر همین اساس، واردات گوشی تلفن همراه به لحاظ وزنی ۹۲/۴۳ درصد و ارزشی ۶۵/۹۵ درصد رشد پیدا کرد، اما کشورهای مبدا واردات گوشی تلفن همراه امارات متحده عربی، جمهوری کره و منطقه آزاد چابهار بوده است که همین سه منطقه ۴۸۲ تن و ۱۱۰ میلیون دلار از واردات را به خود اختصاص می‌دهند. بر اساس گفته‌های مقامات صنفی در بازار ایران ماهانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد گوشی مصرف می‌شود. آخرین شنیده‌ها حکایت از این دارد که در دو سال گذشته ۵۰ درصد از حجم فروش بازار گوشی‌های هوشمند بوده است. در حال حاضر متوسط قیمت یک گوشی هوشمند در کشور بالای ۳۵۰ هزار تومان است.

کیفیت پایین و گران
استفاده از اینترنت تلفن همراه در ایران اما به‌رغم افزایش تعداد کاربران آن با محدودیت در کیفیت خدمات ارائه شده روبه‌رو است، به طوری که به گفته مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حجم بالایی از شکایات کاربران فناوری مربوط به کیفیت استفاده از خدمات اینترنتی و به شکل خاص اینترنت تلفن همراه است.
اما با این حال مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار به تازگی از افزایش ۸۰ درصدی ترافیک GPRS همراه اول ظرف یک ماه گذشته خبر داده است. وحید صدوقی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته و بعد از نوسازی شبکه همراه اول حدود ۸۰ درصد از نظر ترافیک GPRS رشد داشته‌ایم.

صدوقی ادامه داد: در حال حاضر در برخی نقاط تهران حتی سرعت دانلود GPRS همراه اول به حدود ۲۱۵ کیلوبیت رسیده و میانگین این رقم بالای ۱۲۰ کیلوبیت است. مدیر عامل ارتباطات سیار همچنین عنوان کرد: با توجه به نوسازی‌هایی که در درون شبکه همراه اول صورت گرفته، اکنون GPRS همراه اول کیفیت قابل قبولی دارد و این در حالی است که تعداد مشترکانی که در لحظه از این سرویس استفاده می‌کنند، حداقل سه برابر شده است. وی همچنین اظهار کرد: طی هفته آینده میانگین سرعت دانلود تهران به بالای ۱۵۰ کیلوبیت خواهد رسید و سرعت دانلود مشترکان تا حداقل یک و نیم برابر افزایش خواهد یافت.

علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل نیز در نشست سالانه این اپراتور در مهر ماه گذشته گفت: پیش‌بینی می‌شود ترافیک دیتا در دنیا در سال ۲۰۱۵ معادل کل ترافیک دیتا تا سال ۲۰۱۰ میلادی خواهد بود که حاکی از رشد قابل توجه حوزه دیتا است و نشان می‌دهد اپراتورها باید تمرکز خاصی روی حوزه دیتا داشته باشند. به گفته وی، ۱۰۰ درصد شبکه ایرانسل تحت پوشش GPRS و ۹۸ درصد آن تحت پوشش EDGE است و دو درصد باقی‌مانده به نقاط کم جمعیت و جاده‌های کشور اختصاص دارد که به سرعت بالای GPRS نیاز ندارند. دزفولی اظهار کرد: درحال حاضر حداکثر سرعت سیم کارت‌های ایرانسل با تکنولوژی نسل تلفن همراه، ۲۲۰ کیلوبیت بر ثانیه است و میانگین سرعت متوسط مصرف مشترکین حدود ۶۰ کیلوبیت بر ثانیه است. او افزود: رفتار مشترکین ما در مقایسه مهر امسال با مهر سال گذشته نشان می‌دهد که ۱۰۹ درصد افزایش ترافیک داشته‌اند و نشان‌دهنده رویکرد مشترکین ایرانسل به سمت دیتا است که از رویکرد بین‌المللی نیز تبعیت می‌کند. میزان این رشد در مهر ماه سال ۹۰ نسبت به مهر سال ۸۹ معادل ۷۳ درصد بوده است.

مدیر کل برند و ارتباطات رایتل نیز اخیرا اینترنت این اپراتور را ارزان‌ترین اینترنت تلفن همراه دانست و با تاکید بر قیمت‌های رقابتی اپراتور سوم اظهار کرد: در نسل سوم ارتباطی علاوه بر دسترسی به تماس‌های تصویری کاربران به اینترنت پرسرعت هم دسترسی خواهند داشت و دارندگان سیم‌کارت‌ها می‌توانند از اینترنت یک مگابیتی در همه‌جا و حتی در حین حرکت نیز استفاده کنند. شاهین آرپناهی ادامه داد: در حال حاضر اگر خدمات رایتل ارزان‌تر از اپراتور‌های دیگر نباشد، گران‌تر از آنها هم نیست و تماس صوتی ما در داخل شبکه مانند اپراتور‌های دیگر قیمت ۵۵ تومانی و در خارج از شبکه قیمت ۶۲ تومانی دارد. وی ادامه داد: اکنون اگر شما بخواهید با خط اپراتور‌های دیگر اینترنت بگیرید، ممکن است هزینه‌هایی به مراتب بالاتر از هزینه اینترنت رایتل پرداخت کنید؛ اما در رایتل با وجود آنکه کیفیت خدمات دیتا بالاتر است، قیمت حتی شاید حدود یک شانزدهم سایر اپراتورها باشد و قیمت‌های ما در نهایت رقابتی است.

کاربران ناراضی
در حالی که هم‌اکنون تمامی اپراتورهای تلفن همراه در کشور خدمات اینترنت همراه را نیز ارائه می‌دهند، اما به گفته کاربران ایرانی این خدمات با توجه به کیفیت ارائه شده گران است. کاربران اینترنت همراه از افت کیفیت این سرویس در نقاط پرتراکم گله مند بوده و معتقدند: سرعت‌های ادعا شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه تنها در نقاط کم تردد و کم جمعیت ممکن است درست باشد و این در حالی است که سرعت‌های ادعا شده به هیچ وجه در مناطق پر جمعیت مناسب نبوده و تنها هزینه‌ای اضافی را بر دوش مصرف‌کننده قرار می‌دهد.

کارشناسان بر این باورند که تعداد بالای کاربران تلفن همراه به خصوص نسل جوان که اشتیاق بیشتری به استفاده از خدمات اینترنت همراه دارند، باعث شده است تا این کاربران با کمبود در بخش پهنای باند موبایلی روبه‌رو باشند. از سوی دیگر استفاده از نسل‌های قدیمی ۵/۲ و ۷۵/۲ توسط دو اپراتوری که بیشترین کاربران تلفن همراه در کشور را دارند به عنوان دلیل کیفیت خدمات پایین در بخش اینترنت همراه عنوان می‌شود.



:: برچسب‌ها: اینترنت ,
تاریخ :
بازدید : 116
نویسنده : Ehsan Rostami

تحقیقات اخیر مرکز تحقیقاتی «پیو» نشان می‌دهد که 61 درصد از کاربران امریکایی «فیس بوک» با میل شخصی اقدام به ترک این شبکه اجتماعی کرده‌اند.

استفاده دو سوم (۶۷درصد) کاربران بزرگسال اینترنت امریکا از «فیس بوک» این شبکه را تبدیل به پرکاربردترین شبکه اجتماعی در این کشور کرده است.

یافته های جدید «پروژه اینترنت و زندگی امریکایی» انجام شده توسط «مرکز تحقیقاتی پیو» حاکی از نوسانات قابل توجهی در جمعیت کاربران فیس بوک در این کشور است.

* ۶۱ درصد از کاربران حال حاضر فیس بوک اظهار می‌دارند که در بازه‌هایی از زمان در گذشته با میل شخصی اقدام به ترک فیس بوک برای یک دوره چند هفته‌ای یا بیش‌‎تر کرده‌اند.

* ۲۰ درصد از کاربران بزرگسال اینترنت که در حال حاضر از فیس بوک استفاده نمی‌کنند اظهار می‌کنند که در گذشته از این شبکه استفاده کرده‌اند ولی بعد از مدتی استفاده از آن را کنار گذاشته‌اند.

* ۸ درصد کاربران بزرگسال اینترنت که در حال حاضر کاربر فیس بوک نیستند، گفته‌اند علاقه دارند در آینده در این شبکه اجتماعی عضو شوند.

در یک نظرسنجی از ۶۱ درصد کاربران فیس بوک که اظهار کرده بودند در گذشته برای مدتی استفاده از سایت را کنار گذاشته بودند، خواستیم که دلیل این اقدام را به زبان خودشان برای ما بیان کنند و آن‌ها به دلایل گوناگونی اشاره کردند.

بزرگ‌ترین گروه (۲۱ درصد) این افراد اظهار داشتند که «تعطیلات فیس بوکی» آن‌ها به دلیل مشغله زیاد در امور دیگر یا نداشتن وقت کافی جهت گذراندن در این شبکه اجتماعی بوده است. دیگر دلایلی که به آن اشاره شد عبارت بودند از: جذابیت نداشتن سایت برایشان در آن برهه زمانی (۱۰درصد به شیوه‌های مختلف به این مساله اشاره داشتند)، فقدان محتوای قانع کننده و مفید(۱۰درصد)، داستان‌ها و شایعات بی اساس و بیش از اندازه میان دوستان (۹درصد) و یا نگرانی از صرف بیش از حد وقت در سایت و نیاز به توقف این روند (۸درصد).

موارد زیر نقل قول دقیق نظرات این گروه از افراد است که اقدام به ترک فیس بوک طی یک دوره زمانی نموده‌اند:

*از نظرات(کامنت‌های) احمقانه خسته شده بودم

*دوستان بیخودی داشتم، دیگر نمی‌خواستم با من در تماس باشند

*وقتی که برایم خسته کننده شد، استفاده از آن را یک مدت متوقف کردم

*من را به هیچ جایی نمی‌رساند

*فضای دراماتیک بیش از حد

*بعد از مدتی استفاده همه انرژی‌ات را می‌گیرد

* به خاطر ماه روزه‌داری آن را کنار گذاشتم

*به خاطر اینکه روزه بودم

*افراد این‌که شام چی خورده بودند را هم پست می‌کردند

*دوست نداشتم تحت نظارت باشم

*یک نفر از گذشته‌ام که من را پیدا کرده بود، برایم تهدید و مزاحمت ایجاد می‌کرد

*سیاست حریم خصوصی آن‌ها را دوست ندارم

*باعث ایجاد مشکل در روابط عاشقانه من شد

از هر پنج کاربر بزرگسال اینترنت یک نفر (۲۰درصد) اظهار می‌دارد که در گذشته کاربر فیس بوک بوده است، اما در حال حاضر استفاده از آن را کنار گذاشته است. از این گروه نیز خواستیم که به زبان خودشان برای ما بیان کنند که چه چیزی باعث شد آن‌ها استفاده از سایت را متوقف کنند.

اگرچه تعداد پاسخ دهندگان به این سوال برای ارایه یک گزارش آماری دقیق از دلایل، بسیار کم است اما پاسخ‌های این افراد بسیاری از دلایل مطرح شده توسط گروهی که به طور مقطعی فیس بوک را ترک کرده و دوباره برگشته بودند را شامل می‌شد.

نقل قول‌هایی از نظرات این افراد به شرح زیر است:

*فیس بوک یک وسیله شایعه پراکنی است

*دوست نداشتم بیش از حد حرف بزنم

*من اجتماعی نیستم

*کاربری (اکانت) من در معرض خطر بود

*از سرکشی در کار دیگران خسته شدم

*حریم خصوصی ناکافی

*ارتباطات بیش از حد

*وقتم را تلف می‌کند

یافته ها در این زمینه: تعداد کاربرانی که به استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی روی می آورند در حال افزایش است

با وجودی که بسیاری از کاربران فیس بوک وقت خود را به دلایلی که در بالا ذکر شد، برای گذراندن در فیس بوک تنظیم و محدود کرده‌اند، با این وجود با توجه به تازه‌ترین یافته‌های ما، اکثریت قریب به اتفاق کاربران این شبکه اجتماعی -۹۲ درصد از آن‌ها- یک پروفایل خود را در فیس بوک حفظ کرده‌اند.

دیگر نتایج تحقیقات پیو در زمینه اینترنت نشان دهنده تداوم روز افزون اهمیت استفاده از سایت‌های شبکه اجتماعی در زندگی آنلاین است.

* در سپتامبر سال ۲۰۰۹، ۴۷ درصد از بزرگسالان آنلاین کاربر سایت‌های شبکه های اجتماعی بودند. اما امروز ۶۹ درصد از بزرگسالان آنلاین -یعنی بیش از نیمی از کل جمعیت بزرگسال در ایالات متحده– حداقل از یکی از انواع شبکه‌های اجتماعی آنلاین استفاده می‌کنند. در یک روز معمولی نزدیک به نیمی از تمام کاربران بزرگسال اینترنت، حداقل در یکی از سایت‌های شبکه اجتماعی لاگین می‌کنند.

* امروزه کاربران سایت‌های شبکه اجتماعی بیش از گذشته از این سایت‌ها استفاده می‌کنند. در یک تحقیق جداگانه انجام شده در نوامبر ۲۰۱۲، حدود ۴۱درصد از کاربران سایت‌های شبکه اجتماعی گفته‌اند که در طول روز چندین بار در این سایت‌ها آنلاین می‌شوند. این نشان دهنده افزایش قابل توجه آماری در مقایسه با ماه اوت ۲۰۱۱ است که ۳۳درصد کاربران ادعا کردند با این سطح دسترسی فراوان وارد شبکه‌های اجتماعی می شوند.

ارزش فیس بوک برای کاربران و زمانی که در سایت صرف می‌کنند

هنگامی که در اواسط دسامبر در یک نظرسنجی اتوبوسی از افراد در مورد «میزان زمانی که در فیس بوک صرف می‌کردند و جایگاه و ارزش فیس بوک در زندگی آن‌ها» سوال شد، اکثریت کاربران گفتند که این سایت برایشان به همان اندازه مهم است که سال قبل بوده است. حدود نیمی از این تعداد گفتند که هنوز هم به همان میزان سال گذشته از فیس بوک استفاده می‌کنند. با این حال، تعداد قابل ذکری هم اشاره به کاهش ارزش و کاهش استفاده از فیس بوک نسبت به سال گذشته نمودند.

* ۵۹درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که این شبکه اجتماعی هنوز هم به اندازه سال گذشته برای آنها مهم است و ۵۳درصد از این تعداد می‌گویند مدت زمانی که در فیس بوک می‌گذرانند نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

* ۲۸درصد از کل کاربران فیس بوک می‌گویند که این سایت برای آن‌ها نسبت به سال گذشته کم اهمیت‌تر شده است و ۳۴درصد از این تعداد می‌گویند که مقدار زمانی که در فیس بوک صرف می‌کنند، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

* ۱۲درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که این شبکه اجتماعی برایشان از سال گذشته اهمیت بیش‌تری پیدا کرده است و ۱۳درصد از این تعداد می‌گویند مقدار زمانی که در سال جاری صرف فیس بوک می‌کنند، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

گزارش‌ها نشان داده است در کاربران زن افزایش اهمیت و افزایش زمان حضور در فیس بوک نسبت به سال گذشته، بیش از کاربران مرد بوده است. در حدود ۱۶درصد از کاربران زن و ۷درصد از مردان اظهار می‌دارند که امسال فیس بوک برایشان از سال گذشته بیش‌تر اهمیت پیدا کرده است و ۱۶ درصد از کاربران زن و ۹درصد از مردان می‌گویند که زمان بیش‌تری را نسبت به سال گذشته در فیس بوک می‌گذرانند.

از سوی دیگر، حدود ۴۲درصد از کاربران فیس بوک در گروه سنی ۱۸-۲۹ و ۳۴ درصد از کسانی که در سنین ۳۰-۴۹ هستند می‌گویند که زمان حضور آن‌ها در فیس بوک در یک روز معمولی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این دو مقدار هر دو به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر از ۲۳درصد کاربران ۵۰ ساله و بالاتر است که گزارش داده‌اند حضورشان در فیس بوک نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

برنامه افراد برای استفاده آتی از فیس بوک

 در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌ای که کاربران برای نحوه تعامل خود با فیس بوک در سال آینده دارند، اکثر کاربران فعلی فیس بوک انتظار دارند میزان استفاده آن‌ها از فیس بوک در سال آینده نیز به همین میزان فعلی باقی بماند. اما تقریبا یک نفر از هر چهار نفر می‌گویند که تصمیم دارند استفاده از فیس بوک را در سال ۲۰۱۳ کاهش دهند.

* ۳درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که می‌خواهند سال آینده وقت بیش‌تری را در این سایت بگذرانند.

* ۲۷درصد از کاربران فیس بوک می‌گویند که برنامه ریزی کرده‌اند که سال آینده وقت کمتری را در این سایت بگذرانند.

* ۶۹درصد از کاربران فیس بوک اظهار می‌کنند که تصمیم دارند سال آینده نیز به میزان سال جاری در این شبکه وقت بگذرانند.

 

مهم‌ترین گروه سنی که پیش بینی می‌کنند در سال آینده حضورشان در فیس بوک را کاهش دهند، جوانان هستند. ۳۸درصد از کاربران فیس بوک در بازه سنی ۱۸- ۲۹ انتظار دارند که زمان کمتری برای استفاده از سایت در سال ۲۰۱۳ صرف کنند. در صورتی‌که بسیاری از کاربران دیگر گروه‌های سنی پیش بینی می‌کنند که ساعات استفاده از فیس بوک‌شان در سال آینده احتمالا ثابت باقی خواهد ماند.




:: برچسب‌ها: فیس بوک ,
تاریخ :
بازدید : 135
نویسنده : Ehsan Rostami



:: برچسب‌ها: 22 بهمن ,
تاریخ :
بازدید : 147
نویسنده : Ehsan Rostami

بازی رایانه ای ایرانی "قهرمان ما" با پشتیبانی از سیستم عاملهای اندروید و iOS ساخته شد.

رضه بازی ایرانی "قهرمانِ ما" که مدتی است توسط استودیوی بازی‌سازی آنو (Anu) ساخته می‌شود در فصل تابستان برنامه‌ریزی شده و علاوه بر رایانه‌های شخصی برای تبلت‌هایی که از سیستم عامل اندروید و iOS برخوردارند هم قابل استفاده خواهد بود.

 

این بازی در سبک ادونچر - ماجراجویی- اشاره و کلیک است و با سبک هنری خاصی ساخته شده که در مورد اتفاقات عجیبی است که در شهر افتاده و موجودات زنده را تبدیل به موجودات پلیدی کرده است.

 

قهرمان بازی که جکی نام دارد یک لوله‌بازکن ساده با خصوصیات اخلاقی خاص است و سعی دارد منشا این اتفاقات عجیب را پیدا کرده و آن را نابود کند. جکی برای رسیدن به این هدف باید معماهای مختلف را حل کرده و همچنین هر از گاهی دست به مبارزات اکشن بزند که در نوع خود برای یک بازی ادونچر قابل توجه است. چندین شخصیت اصلی دیگر هم برای بازی طراحی شده که به پیشرفت روند داستان کمک می‌کنند.



:: برچسب‌ها: بازی ,
تاریخ :
بازدید : 144
نویسنده : Ehsan Rostami

نوکیا از جمله شرکت‌هایی است که تاریخی پرفراز و نشیب را پشت سرگذاشته است. این شرکت برای سال‌های متمادی پیشتاز بازار گوشی‌های همراه و ارتباطات همراه بوده است اما با افزایش تولیدات شرکت‌های دیگر در زمینه گوشی‌های هوشمند، نتوانست جایگاه خود را حفظ کند. تلاش نوکیا برای بازگشت به واسطه سیستم عامل‌های مختلف هم نتیجه‌بخش نبود تا اینکه نوکیا بالاخره تصمیم گرفت ویندوزفون را برای ادامه راه و بازگشت به مکان قبلی انتخاب کند.

اما این همه تاریخچه این شرکت نیست. باهم به مرور حقایقی جالب از این شرکت فنلاندی خواهیم پرداخت که خواندنشان خالی از لطف نخواهدبود:

  • - نام لومیا از شکل جمع کلمه Lumi که در زبان فنلاندی به معنی برف است مشتق شده است. جالب است بدانید این کلمه در زبان روسی اصلا معنای خوبی ندارد!
  • - نوکیا قدیمی‌ترین شرکت در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این شرکت درسال ۱۸۶۵ تاسیس شد و کارش را به عنوان کارخانه کاغذسازی در نزدیکی شهر نوکیا در فنلاند آغاز کرد و درنیمه دوم قرن ۱۹ کارخود را با تولید لاستیک ادامه داد. در دهه اول سال ۱۹۰۰، این شرکت تولید تلگراف و کابل‌های تلفن را آغاز کرد.
  • - نوکیا در طول سال‌های مختلف، گستره عجیب و غریب از محصولات تولیدی داشته است. تعدادی از این محصولات شامل لاستیک‌های مخصوص برف، چکمه‌های لاستیکی، ماسک گاز، تلویزیون، شمارنده، رایانه و لپ‌تاپ، سخت افزارهای شبکه و حتی نیروگاه‌های برق- آبی است.
  • - نوکیا اولین شبکه گوشی‌های همراه را در فنلاند توسعه داد و فنلاند را به عنوان اولین کشور دنیا که برای شهروندان پوشش کامل شبکه را ایجاد کرده به دنیا شناساند. این فرایند از سال ۱۹۷۱ آغاز شد و تا سال ۱۹۷۸، فنلاند توانست به پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه دست یابد. تصور کنید که درسال ۱۹۷۸ می‌توانستید تلفن‌های خودرویی را در هرکجای این کشور بدون مشکل استفاده کنید.
  • نوکیا در زمینه‌های مختلفی جز مبدعین تکنولوژی‌های مختلف بوده و به توسعه ساختارهای ارتباطی بسیاری از نواحی دنیا کمک کرده است. اگر شما هم حقایقی درباره نوکیا می‌دانید درقسمت نظرات بیان کنید.



:: برچسب‌ها: نوکیا ,
تاریخ :
بازدید : 122
نویسنده : Ehsan Rostami

موزیلا تصمیم دارد تا در ۲۵ فوریه سیستم عامل خود با نام فایر فاکس را رسماً وارد بازار کند.

 

این اولین سیستم عامل مبتنی بر تلفن همراه می باشد که توسط موزیلا ساخته شده و در تلفن های همراه نصب شده است.

شرکت سازنده قصد دارد این رونمایی را در جریان نمایشگاه موبایل ۲۰۱۳ انجام دهد و ویژگی های این محصول خود را اعلام کند

سیستم عامل فایر فاکس سورس باز می باشد و پیش بینی شده تا به علت هم نام بودن با مرورگر این شرکت مورد استقبال علاقه مندان قرار گیرد.

 



:: برچسب‌ها: فایر فاکس ,
تاریخ :
بازدید : 135
نویسنده : Ehsan Rostami

ایکل لارابل، که یک گیک دنیای متن‌باز محسوب می‌شود، می‌گوید، اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد مایکروسافت در حال آماده شدن جهت تولید نسخه بومی (Native) آفیس برای سیستم‌عامل لینوکس است. علی‌الخصوص حالا که لینوکس در حال تبدیل شدن به بازیگری مطرح در دنیای سیستم‌عامل‌ها است، مایکروسافت به صورت جدی‌تری این مسأله را دنبال می‌کند.

 

این اطلاعات از طریق یک منبع ناشناس و در گردهمایی اروپایی توسعه‌دهندگان متن‌باز آزاد (FOSDEM) و در بروکسل به دست لارابل رسیده است. این منبع، به طور ضمنی اعلام کرده که نسخه اولیه این محصول، احتمالاً در سال ۲۰۱۴ عرضه خواهد شد.

پیش‌بینی‌های لارابل در این‌گونه موارد، معمولاً درست است. با این وجود، صرف‌نظر از اینکه آفیس لینوکس تولید خواهد شد یا خیر، فکر کردن به این مسأله که مایکروسافت در حال قدرتمندتر کردن یکی از رقیبان خود است، یک شگفتی محسوب می‌شود.

وقتی یکی از کاربران توییتر در صفحه لارابل به همین مسأله اشاره کرد، لارابل اعلام کرد که تعجب نمی‌کند اگر همه با شک و تردید به این مسأله نگاه کنند اما از آن‌ها خواست که کمی صبر کنند تا خودشان شاهد این مسأله باشند. لارابل توضیح می‌دهد که مایکروسافت در گذشته نیز از پروژه‌های لینوکسی حمایت کرده است. برای مثال شایعاتی که در مورد نسخه اندرویدی آفیس مطرح شده بود و حالا به نظر می‌رسد، تولید این نسخه در مراحل پایانی خود به سر می‌برد.

با همه این‌ها، هنوز نمی‌توان مطمئن بود. به نظر می‌رسد برای متقاعد شدن، همچنان چند قرار ملاقات مخفیانه با منابع ناشناس لازم است



:: برچسب‌ها: مایکروسافت ,
به وبلاگ من خوش آمدید

چگونه سایت زیبایی داشته باشیم


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Boy @ Girl و آدرس ehsanerk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 10102
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:

کد متحرک کردن عنوان وب

تعبیر خواب

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

چشمگیر

تبلیغات پیامکی

RSS

Powered By
loxblog.Com